Myślicie, że SKODA wprowadzi na polskę O3 z silnikiem MPI?
Zamieszczone przez eaglemirek
Rafał a ty znowu się zgubiłeś
Nie zgubiłem się tylko nie spieszyłem się, bo szwagier drogi nie znał (i tak gdzieś skręcił i zajechał całkowicie od drugiej strony lotniska) a poza tym ja i tak się w buraki nie wybierałem a tak w ogóle to dzień dobry, do widzenia i dobranoc :P
Myślicie, że SKODA wprowadzi na polskę O3 z silnikiem MPI?
Witam,
nie wiem, czy wszyscy wiedzą, że O3 występuje również z silnikem 1.6 MPI (więc dobrym do LPG). Jest sprzedawany na Ukrainie, w Rosji i innych rynkach poza UE. Spełnia normy EURO5, a pewnie też EURO6. Więc nie ma przeszkód, by sprzedawać go w UE (poza idiotycznymi celami ograniczania emisji CO2 itp.)
Do czego zmierzam.....dziś piłem "mleko łaciate" z naklejką w języku rosyjskim.....pewnie zakaz importu do Rosji art. spożywczych z Polski (Unii) już działa. A gdzieś to sprzedać trzeba....
A podobno jest już zakaz Putina na sprzedaż w Rosjii importowanych aut....nie wiem, nie wiem.......fajnie by było
Jest taka szansa. Sprzedaż OIII w porównaniu do OII siadła. To zależy od tego czy mądre głowy za to odpowiedzialne skojarzą ten fakt z brakiem tegoż silnika. Swoja drogą jakie prawa żądza się w przydzielaniu gamy silników na dany kraj? Z tego co pamiętam powodem wycofania tego silnika było nie spełnianie euro 5...
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Swego czasu tez zadałem tu na głos takie pytanie i zostałem ochrzczony propagatorem stania w miejscu, braku progresu, bo przecież dziś musi być turbo, bo od tego są lepsze osiągi i powietrze czystsze też jest :roll:
Może być ciężko z wrzuceniem na Polski rynek tego 1.6MPI/110KM. Patrząc, że właśnie rzucili instalację LPG do TSI - do Rapida 1.2TSI/85KM za 4kPLN, to pewnie prędzej rzucą taką instalację do któregoś TSI w O3. Najbliżej tego 1.6MPI byłby pewnie 1.2TSI/105KM lub nowszy 1.2TSI/110KM.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Jest taka szansa. Sprzedaż OIII w porównaniu do OII siadła. To zależy od tego czy mądre głowy za to odpowiedzialne skojarzą ten fakt z brakiem tegoż silnika. Swoja drogą jakie prawa żądza się w przydzielaniu gamy silników na dany kraj? Z tego co pamiętam powodem wycofania tego silnika było nie spełnianie euro 5...
A może przyczyna leży zupełnie gdzie indziej? Np. we wprowadzeniu Rapida, który wymiarami podobny jest do OII, więc ktoś, kto posiadał OII teraz przesiadł się do Rapida...
Są dziesiątki czynników, które wpływają na sprzedaż auta, a to, czy jest dostępna JEDNA konkretna wersja silnikowa, to z pewnością czynnik z samego końca listy...
Mnożycie niepotrzebnie teorie spiskowe. Szansa na powrót 1.4 jest zerowa biorąc pod uwagę, że VAG wycofał ten silnik nawet z Polo. I raczej się nie cofnie.
Chris11, Ale tu nie chodzi o wprowadzenie nowego/starego silnika poprzez modernizację samochodu, bo klienci sobie tego życzą, tylko o to, że laweta z O3 jadąca do Rosji rozładowuje się w Warszawie. Nikt tu nic nie robi na siłę, tylko zezwala na sprzedaż gotowych aut na polskim czy też europejskim rynku. I tyle. :| Wycofać totalnie, a ograniczać dostępu to co innego.
Sądzę, że O3 w wersji MPI nie będzie na terenie UE. Od posiadania LPG w Skodzie jest Rapid, gdzie na LPG jest MPI oraz TSI. Nawet jeśli O3 będzie miała dołączyć do oferty dual-fuel, to chyba również z instalacją do TSI. Z kolei jak ktoś chce wolnossaka, to wybór ma: Astra, Focus, Auris, Megane, Hondy, Mazdy, Peugeoty czy Citroeny.
Chris11, Zresztą ta laweta to miała być przenośnia, że auto jest gotowe, produkowane, jeżdżące i nie trzeba nic zmieniać za wyjątkiem odbiorcy.
Pozostaje kwestia homologacji z w/w silnikiem, bo tego może nie być w UE, a jest wymagane. Tak czy siak byłby to kolejny hit sprzedażowy. Ale nie będzie :x
ale tak to juz jest - 1.6 MPI za prosty... a samochod powinien byc produktem jednorazowego uzytku - pojezdzic 5 lat i na smietnik.... Eh.
Uważam to za największą ułomność naszych czasów.
Można narzekać na to, że producenci idą w nowinki, turbinki, kolorowe smartfony itd. ale z drugiej strony sami tego pożądamy. Cały czas zewsząd słyszę: "Wolnossący silnik to już przeżytek, dziś bez turbo nie ma jazdy". Producenci to słyszą i wymyślają potem biturbo i inne wynalazki. Wszystko żeby spełnić kaprys kierowcy, który po roku jazdy i dystansie 20tyś.km. znudzi się zabawką i pójdzie po nową. Więc nie bądźcie miągwy...nie ma 1.6 i nie będzie, sami mnie tu nie którzy naprostowali do tego wniosku. Auto nie będzie towarem, którzy zdolny będzie wytrzymać 7-8 lat w jednych rękach, jak to bywało za dawnych dobrych czasów, kiedy wujek Cyprian kupił nową Felicję i więcej ją garażował niż nią jeździł. W obecnych czasach po 2 latach użytkowania wysypie mu się w niej turbina, wujek Cyprian jak to wujek, założy jakąś chińszczyznę, albo odda jakimś partolom do regeneracji i Felicja już nigdy nie będzie chodziła jak po kupnie. Będziemy zmieniać auto co 3-4 lata, potem co 2, a potem to już sam się boję :?
Grunt, że mamy co chcieliśmy...
Polska jest w Unii, a silnika z Euro 4 nie wprowadzą na rynek bo nie spełnia wymogów emisji spalin. Ulepszyć raczej nie będzie im się opłacało więc nie będzie silnika 1.6MPI w OIII.
Chris11 dzięki za link - szczerze mówiąc spodziewałem się trochę lepszego v-max (1,6 tdi green line przy 110 KM osiąga chyba 207 km/h) Podejrzewam że tu ograniczenie prędkości wynika ze skrzyni biegów.
Będziemy zmieniać auto co 3-4 lata, potem co 2, a potem to już sam się boję :?
Grunt, że mamy co chcieliśmy...
pieprzenie. w polsce 90% rynku to uzywki. ludziska kupuja uzywke od handlarza i jezdzi to to potem 2-3 lata i wrak.
padniecia nowych aut sa jednostkowe. pada pada . wiemy o tym z forum. ale na jedno salonowe tsi padnie 10-20 uzywanych zajechanych mpi i nikt o tym nie napisze.
jesli nie masz pecha i kupisz z salonu tsi to nie padnie
oczywiscie jesli dbasz. sąsiad ma mpi w o1. uchowaj Boze przyszlego kupca. pomijam w jakim jest stanie . ale na wszystkim oszczedzane . no bo oszczedny silnik to i przyoszczedzic na czesciach sie da
UE nas wykończy, to najgorszy "wynalazek" naszego wieku , nawet auta takiego jak byś chciał nie kupisz we własnym kraju !? Dobrze, że "zdążyliśmy" O2T kupić Szkoda, że dużym problemem jest kupno auta np. na Ukrainie. No ale jak to mówia "No co zrobisz ? Nic nie zrobisz."
Co do O3 1.6MPI to według danych z neta jest skrzynia "szóstka". Jest to możliwe ?
przecież to jest zupełnie nowy silnik a nie rozwinięćie BSE
zobaczcie na filmiku z Rosji który umieściłem z pierwszym poście - widać, że ten silnik z wyglądu przypomina nowe 1.2 TSI czy 1.4TSI. Tyle, że ma większą pojemność, nie ma turbo I ma wtrysk pośredni.......
przecież to jest zupełnie nowy silnik a nie rozwinięćie BSE
zobaczcie na filmiku z Rosji który umieściłem z pierwszym poście - widać, że ten silnik z wyglądu przypomina nowe 1.2 TSI czy 1.4TSI. Tyle, że ma większą pojemność, nie ma turbo I ma wtrysk pośredni.......
Ten sam, stary, dobry blok, obrócony o 180 stopni, z nowym osprzętem, kolektorami i plastikami, max moc i moment przy tych samych obrotach co w starym. Pewnie prosty kolektor wydechowy i drobne ulepszenia dały trochę więcej mocy.
Komentarz